چهارروش برای گفتن نه درمحل کار!

اکثر ما هنر "نه" گفتن را بلد نیستیم، زمانیکه خودمان کار فراوانی داریم ولی همکارمان از ما درخواست کمک می کند به او نه نمی گوئیم.اما بعد با خودمان کلنجار می رویم که ای کاش جواب رد به او داده بودیم و کار خودمان را به اتمام می رساندیم.

"نه" گفتن ازبروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند. ما به شما 4 روش توصیه می کنیم تا راحت تر "نه" به زبان بیاورید:


1- از تکنیک ساندویچ استفاده کنید:
این روش با یک مقدمه خوب و زیبا شروع می شود. مثلا" ممنونم که به فکر من بودی ، شاید بعدا بتوانم بهت کمک کنم الان خیلی گرفتارم و نمی توانم روی کار دیگری تمرکز کنم". و در پایان یک بار دیگر از او تشکر کنید.


2- با خودتان تکرار کنید:
اگر زیادی گرفتار هستید و وقت پرداختن به کار دیگری را ندارید خودتان را سرزنش نکنید. می توانید به راحتی به درخواست دیگری جواب دهید اما ببینید آخر قضیه به کجا ختم می شود؛ سرتان را زیادی شلوغ کردید ، اعصابتان خورد شده ، هیچ کدام از کارها را به وقت خود انجام نداده اید و .... پس با خودتان تکرار کنید:"نه" ، " نه" ، " نه"و....


3- احساس شرمساری یا گناه نداشته باشید:
اگر می خواهید به کسی "نه" بگوئید سعی کنید صدایتان محکم و قوی باشد ، اگر صدایتان بلرزد و دیگران این را حس کنند ، سعی می کنند عقیده شما را تغییر داده و شما را به کاری که دوست ندارید مجبور کنند. پس از گفتن نه به هیچ وجه احساس گناه نداشته باشید؛ کار خودتان مهمتر است پس روی کارتان تمرکز کنید.


4- بدون مکث و دلهره "نه" بگوئید:
اگر بدون احساس راحتی و با مکث و دلهره "نه" بگوئید دیگران فورا متوجه این مسئله خواهند شد.به گزارش نیک صالحی ،پس اگر می توانید به دوستتان پیام کوتاه یا ایمیل بفرستید که نمی توانید کارش را انجام دهید.اما بهترین راه این است که روی خودتان کار کنید تا راحت تر کلمه نه را به زبان بیاورید

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 http://ghoghnoss.blogsky.com

مهمترین درسی که هرکس در زندگی باید بگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد