قالب وبلاگ
بی هدف
... 


در این پژوهش حدود هزار داوطلب شرکت کردند که هر یک از آنها عکس خود و پاسخ خود به سوالات روانشناسان درباره عقاید و نظرات خود را ارسال نمودند.

سپس، برگه ها را به گروه هایی با یک ویژگی مشخص کلی تقسیم کردند، مثلاً از نظر "وضعیت اجتماعی" و یا "نظر افراد نسبت به دین". برای هر یک از گروه ها مجموعه ای از عکس ها را آماده کردند. پس از آن هر فردی میتوانست در سایت ویژه این پژوهش وارد شده و نظر بدهد که هر عکسی به کدام یک از گروه ها تعلق دارد.

در این نظرسنجی حدود 7 هزار نفر شرکت کردند. در نتیجه معلوم شد که در 70% موارد شرکت کنندگان در نظرسنجی عکس "زن موفق" را درست به ویژگی های آن فرد مربوط کردند و زنان مومن را نیز با دقت 73% تشخیص دادند. اما در رابطه با مردان این شاخص کمتر و در حد 20% بود.

پژوهشگران سه احتمال می دهند: اول اینکه چهره مردان در کل اطلاعات کمتری را انتقال می دهد، دوم اینکه مردان برای شرکت در این پژوهش عکس هایی که شخصیت آنها در آن بارزتر بازتاب یافته است را ارسال نکردند و در آخر اینکه مردان ویژگی های شخصیتی خود را مقرضانه ارزیابی کردند.

[ سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ] [ 10:12 ] [ مهدیه ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 18468

  • دانلود فیلم