7استفاده جدید از سرکه!قابل توجه خانمهای خانه دار

1- تمیز کردن موس و کامپیوتر :یک فنجان بردارید ، نیمی از آن را سرکه و نیم دیگر را آب بریزید حالا به کمک یک دستمال تمیز و محلول ذکر شده اجزای داخلی و بیرونی موس را با آن پاک کنید.

2- تمیز کردن درزها و دستگیره های پنجره : تنها با کمی سرکه سفید و آب گرم و یک دستمال تمیز می توانید براحتی جرم ها و ذرات آلودگی پنجره را از آن پاک کنید!

3- برق انداختن ظروف و سایل نقره : ظروف و وسایل نقره خانه سیاه شده؟به گزارش نیک صالحی ، برای براق کردن حلقه ، ظروف نقره و...با مخلوط کردن 2/1 فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین آنها را حسابی برق بیندازید.

4- گردگیری و تمیز کردن کمد های گرد و غبار گرفته : کمد اتاق تان کثیف و بدبود شده است؟ اول از همه اثاثیه آن را خالی کنید ، سپس یک فنجان سرکه و 4/1 فنجان جوش شیرین را در دو فنجان آب گرم با هم مخلوط کنید. این محلول برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن و از بین بردن بوی بد کمد بسایر موثر خواهدبود. حالا گردگیری را شروع کنید.

5- تمیز کردن اثاثیه از موم شمع: وقتی شمع آب می شود ممکن است روی مبلمان خانه بچکد ، این لکه های شمع براحتی تمیز نمی شوند و مستلزم وقت زیادی برای از بین بردن می باشد. برای تمیز کردن آن ، اول از همه با کمی روغن لکه شمع را نرم کنید ، سپس کمی آب گرم و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید و با یک دستمال روی آن لکه بکشید می بینید که لکه براحتی از روی میز یا مبلمان کنده می شود.

6- تمیز کردن لکه های آب و شربت از روی مبلمان: اگر روی مبلمان چوبی تان لکه های شربت و آب از مهمانی شب قبل به جا مانده از کمی سرکه سفید و روغن زیتون کمک بگیرید و سپس آن را با یک دستمال تمیز روی مبل ها بکشید تا لکه ها براحتی پاک شوند.

7- تمیز کردن مبل های چرمی : آیا در خانه تان مبل چرمی دارید و آنها کثیف و کدر شده اند؟ برای تمیز و براق کردن آنها کمی سرکه سفید با روغن بادام مخلوط کنید و روی چرم ها اسپری کنید ، چند دقیقه ای صبر کنید و سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد