11/11/11روزخوش شانسی بابدشانسی؟

در نوشته های دوره رنسانس از عدد 11 به عنوان روز شوم و شیطانی یاد شده است ولی ...

به گزارش «24»، در قرون وسطی محققان و ریاضی دانان به شدت به این مسئله اعتقاد داشتند که اعداد دارای راز و رمزهایی هستند که هر کدام دارای اثرات مثبت و منفی هستند که در این میان عدد 11 یک استثناء محسوب می شد. در نوشته های پتروس بانگوس محقق قرن 16 میلادی عدد 11 هیچ ارتباطی با اشیاء ماورایی ندارد و هیچ عالم روحانی به این عدد ارتباط ندارند. بر اساس نوشته های ریاضی دانان و علمای مسیحی این عدد بر خلاف 10 و 12 تماماً به جهان شیاطین مربوط است و یک گناه محسوب می شود.   

برای اولین بار در قرن حاضر 11 نوامبر امسال سه عدد 11 در تاریخ ثبت می شود که از همین حالا همین روز الهام بخش بسیاری از کارگردانان هالیوود برای ساخت فیلمهای ترسناک شده است. در این فیلم هالیوودی به نام «حادثه 11:11» در یازدهمین روز ماه یازدهم سال یازدهم اتفاقی شیطانی می افتد که هیچ کس از آن خبر ندارد و در هیچ پیش گویی نیز نیامده است.

با وجود این مطالب در آمریکا رسانه های این کشور به شدت روی این مسئله مانور می دهند که این روز یک روز خوب و خوش است و به خاطر همین بسیاری از زوج های آمریکایی قصد دارند در روز 11 نوامبر امسال یعنی 2011/11/11 ازدواج کنند. این تبلیغات رسانه ای آنقدر زیاد بوده که بورس بازان آمریکایی نیز به این اعتقاد رسیده اند که در این روز هر سهامی که بخرند قیمت آن دوبرابر می شود. ولی آیا این روز پدیده خاصی محسوب می شود؟

به گزارش لایوساینس، آنقدر که درباره این روز مطالب خود منتشر شده همان قدر هم درباره این روز مطالب منفی منتشر شده است. ولی ظاهراً به گفته استاد دانشگاه آمریکایی همه این مطالب مثل دیدن تصاویر و اشکال مختلف در میان ابرها است و بیشتر به سیم کشی پیچیده مغز انسان ارتباط دارد. به عقیده پرفسور «آلن لنزی» استاد دانشگاه پسیفیک آمریکا در رشته علوم دینی که سالها عمر خود را در حوزه رمز اعداد کتاب مقدس مسیحیان صرف کرده است، این پدیده بیشتر از روان پیچیده انسان نشات می گیرد.

به گفته لنزی بسیاری از پدیده های جهان مثل تلاقی و تشابه اسامی و اعداد هیچ ارتباطی با مسائل ماورایی ندارد و بیشتر به توهمات و آرزوهای بشر و حتی علاقه به سمبل گرایی ارتباط دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ارمیا یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:07 http://ermiya14.blogsky.com

وبلاگ کاربردی و خوبی دارین
باعث افتخارمه که لینکتون شدم
منتظر حضور گرمتونم مجددا

ممنون ازنظرتون بایدبگم وبلاگ شماهم پراز احساسه مخصوصا حدیثی که ازپیامبرگذاشتید منو مثه بقیه بی معرفتها یادتون نره حتما بهتون سر میزنم شماهم همین کاروبکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد