روغنی برای رفع تنگی نفس وتقویت نیروی جنسی

کنجد دارای پروتئین، ویتامین‌های B,D,E,F و لسیتین Lecithin می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است روغن کنجد مرکب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، ‌اولئیک اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیک و آراشیدیک اسید می‌باشد.

کنجد دارای پروتئین، ویتامین‌های B,D,E,F و لسیتین Lecithin می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است روغن کنجد مرکب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، ‌اولئیک اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیک و آراشیدیک اسید می‌باشد. 

روغن کنجد یکی از روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می‌شود و دلیل آن است که این روغن نه فقط کلسترول بدن را بالا نمی‌برد بلکه آن را کاهش می‌دهد. برای تهیه روغن کنجد معمولا دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه‌ها را آسیاب کرده و در آب می‌ریزند تا پوست آن که سبک است روی آب بیاید که آن را می‌گیرند. بعد دانه‌ها را خشک کرده و در آب جوش می‌ریزند و خمیر می‌کنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را روغن سرد فشار اول می‌نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی به‌دست می‌آید که به‌نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است که البته ارزش غذائی روغن سرد را ندارد. تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولاً برای علوفه دام‌ها به‌کار می‌برند. مخصوصاً این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی غذای خوبی برای گاوهای شیرده است. اگر می‌خواهید از روغن کنجد استفاده کنید دقت کنید که روغن سرد فشار اول باشد که به‌نام First cold pressed معروف است زیرا در اثر حرارت دادن روغن کنجد خواص خود را از دست می‌دهند. خواص داروئی ۱. از نظر طب قدیم ایران کنجد گرم و تر است. کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به‌عنوان جانشین گوشت به‌کار می‌رود. ۲. برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است. ۳. برای رفع قولنج کنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام پوست کنده را به آن اضافه کنید آنها را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق سوپخوری از آن بخورید. ۴. کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد. ۵. نرم‌کننده معده و روده است. ۶. کره کنجد که در کانادا به‌نام تاهیتی معروف است و شبیه دره می‌باشد غذای خوبی برای رشد بچه‌ها است. ۷. برگ کنجد را اگر به سر بمالید باعث رشد و سیاهی موی سر می‌شود. ۸. دره نرم‌کننده معده و روده‌ها است. ۹. کنجد فشار خون را کاهش می‌دهد. ۱۰. کنجد ضد رماتیسم است. ۱۱. برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است. ۱۲. دم‌کرده برگ کنجد اسهال خونی را برطرف می‌کند. ۱۳. روغن کنجد برای رفع تنگی نفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است. ۱۴. روغن کنجد سوزش ادرار را رفع می‌کند. ۱۵. از روغن کنجد به‌جای روغن زیتون در سالاد استفاده کنید. ۱۶. کنجد با همه خواصی که دارد برای معده‌ های ضعیف مناسب نیست زیرا ثقیل‌الهضم است. اینگونه اشخاص باید آن را با عسل و سرکه بخورند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد