کم خوابی یکی از علل چاقی!

خواب کمتر از هشت ساعت در شب ممکن است باعث اضافه وزن در نوجوانان شود. "خواب غذای مغزاست. وقتیکه که نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند، در کلاس خواب آلود خواهند بود، تمرکزنخواهند داشت، دچار استرس خواهندشد،

اغلب مریض شده ووظایفشان را به دلیل خستگی نمی توانند انجام دهند.

خواب کمتر از هشت ساعت در شب ممکن است باعث اضافه وزن در نوجوانان شود. "خواب غذای مغزاست. وقتیکه که نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند، در کلاس خواب آلود خواهند بود، تمرکزنخواهند داشت، دچار استرس خواهندشد،

اغلب مریض شده ووظایفشان را به دلیل خستگی نمی توانند انجام دهند.

" پزوهشگرکالج پزشکی بیلور،لاتا کستوری گفت :" نوجوانانی که کمتر از هشت ساعت می خوابند ممکن است مصرف کالری درآنها بیش از کسانی باشد که بیش از هشت ساعت می خوابند.

 بنابراین، آنها بیشتردر معرض خطرچاقی و مشکلات مرتبط با سلامت، از جمله فشار خون بالا، بیماریهای قلبی ، و سکته مغزی قراردارند." کستوری و همکارانش ، از جمله همکار نویسنده اش آنیتا رائو، در مدرسه داوسون درتگزاس، 255 نوجوان (108 پسر و 147 دختر) را مورد بررسی قراردادند تا گزارشی ازمیزان قد و وزن وکمیت خواب آنها درهر روز وهم درآخرهفته بدست آورند. واقعا"چگونه کمبود خواب در افزایش وزن تاثیر می گذارد؟ به گفته محققان، هورمون لپتین وگرلین در یک سیستم" کنترل و توازن" برای کنترل احساس گرسنگی و سیری عمل می کنند.

گرلین که درقسمت مربوط به معده وروده تولید می شود ، باعث تحریک اشتها شده، در حالی که لپتین، درسلول های چربی تولید شده و وقتی که یک فرد سیراست یک سیگنال به مغزمی فرستد.هنگامی که شما به مقدار کافی نمی خوابید، میزان لپتین پایین می آید، که به این معنی است که شما بعدازخوردن غذا احساس سیری نمی کنید. فقدان خواب همچنین باعث می شود سطح گرلین افزایش یابد، که به معنی تحریک اشتهای شماست، بنابراین شما می خواهید غذای بیشتری بخورید. ترکیب این دوعامل می تواند باعث پرخوری شود، که به نوبه خود، ممکن است به افزایش وزن منجر شود .

3اشتباه رایج درمورد حافظه که نباید باورشان کنید

اشتباه 1: توانایی یادآوری ما ، با بالا رفتن سن کم و کمتر می شود

حقیقت این است که : شاید مغز با هرچه پیرتر شود چابکی و فرزی خود را از دست بدهد ، اما هیچوقت گنجایش آن تغییر نمی کند و تسلیم نمی شود!به گزارش نیک صالحی ، به یاد آوردن یک سری لغات پیچیده و مسیرهای سخت نیازمند زمان بیشتری برای به یاد آوردن هستند. اما به جوان تر ها ثابت کنید که اگر بخواهید با کمی تلاش می توانید مثل آنها حافظه خوبی داشته باشید.


اشتباه 2:حافظه ما می تواند اتفاقات یا اطلاعات را کپی کند

حقیقت این است که: مغز ما آن قدر گنجایش دارد که ما هر چه اطلاعات بخواهیم در آن بریزیم و هر وقت آن را لازم داشتیم سعی کنیم تا آن را به یاد بیاوریم. آنها در شبکه های عصبی پیچیده ای زنده می مانند . زمانیکه ما به خودمان قول می دهیم آنها را در وقت خاصی به یاد بیاوریم ، معمولا مغز ما این کار را انجام می دهد. مانند یک راه در میان یک پل چوبی ، هرچی بیشتر در آن کنکاش کنیم ،هر چه بیشتر آ ن را برای خودمان تکرار کنیم راحت تر آن را به یاد می آوریم اما نمی توانیم تمام اطلاعات و حوادث را با تمام جزئیات در ذهن نگاه داریم و بعد همه آنها را به یاد بیاوریم چرا که قسمت بسیاری از آنها به ضمیر ناخودآگاه ما منتقل می شوند.


اشتباه 3: مغز ما در اوایل چهل سالگی و یا پنجاه سالگی زرنگی و چابکی خود را از دست میدهد

حقیقت این است که : چابکی ذهن ،- منظورمان گنجایش آن نیست- در واقع این فرزی و چابکی از 24 سالگی کم و کم تر می شود. هرچه پیرتر می شویم ، سخت تر می توانیم حوادث و مسائل را مثل کودکان به یاد بیاوریم و نیازمند کمی تأمل هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد