درمان طبیعی برای شوره سر

شوره سر یک بیماری است که در پزشکی به عنوان درماتیت شوره ای شناخته شده است.

شوره سر یک بیماری است که در پزشکی به عنوان درماتیت شوره ای شناخته شده است. 

 شوره سر ناشی از رشد بیش از حد سلول های پوست سرباافزایش یا کاهش در ترشحات چربی است و در اغلب موارد غده سباسه به طور فزاینده ای فعال می شود، و این علت ترشح بیش از حد سبوم،به عنوان اگزمای شوره دارشناخته شده است.

معمولا شوره سر باعث خارش پوست سرمی شود و استرس ،تغییر فصل و نوع مواد غذایی می تواند باعث افزایش هر دوی آنها شود.

پیشگیری و درمان :

شامپوهای ضد شوره سر زیادی وجود دارد، و بسیاری از آنها دارای اثرات مفید هستند، اما برخی می تواند باعث خشکی مو و یا افزایش چربی آن شود،
برخی ممکن است موادی مثل روی داشته باشند که به نرم شدن شوره سر ومتعالبابه از بین بردن آن کمک کنند.سعی کنید چربی کمتری مصرف کنید، ادویه جات ، شکلات و نوشیدنی های بسیار داغ ترشحات چربی را تحریک می کنند.
بعد ازشستن موبا شامپو موی خود را با سرکه یا آبلیمو بشویید، این مواد اسیدی، باعث پاک شدن چربی ها خواهد شد، واین عمل به عنوان درمان موثرشوره سرمحسوب می شود.

از پاکی و استریلیزه بودن ابزار مورد استفاده در سالنهای آرایشی اطمینان حاصل کنید.

ماساژ روزانه پوست سررا با حرکت چرخشی انگشتان دست خود بصورت روزانه انجام دهید، با این کار گردش خون در موهای شما افزایش می یابد که به افزایش طول موکمک می کند.

همچنین حنا دارای آنتی بیوتیک است که در از بین بردن شوره سر موثر است. شما می توانید یک قاشق آب لیمو یا سرکه به آن اضافه کنید.

اگر شوره سر تان ازبین نمی رود، باید با یک پزشک مشورت کنید، ودرنهایت نسخه آخربرای از بین بردن شوره سر،سیراست.

سیربهترین درمان برای شوره سر است، به این ترتیب که سیررا خرد کرده، سپس آن را با الکل سفید در یک بطری بسته قرار داده، بگذارید به مدت ده روزبماند سپس آن را صاف کنید، ودوباردرروز برای ماساژ پوست سر خود ازآن استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد